Porto- Akvárium és a Helytörténeti Múzeum

2017. március 13.

Felejtsd el a hopp on- hopp off buszt és ülj fel az 500-as helyi járatra. Minden olyat tud, amit a drága turistalehúzó változata.

Reggeli után a jól megszokott módon az 500-as busz megállójába vettük az irányt. Ennek a busznak több előnye is van. A városnéző buszok útvonalán megy, ez is emeletes, csak éppen sokkal olcsóbb rá a jegy. Már a buszozás is élményszámba ment nálunk. Az emeleti első ülésekre vadásztunk mindig.

• Akvárium (See Life)

Mivel nálunk már hagyomány, hogy ahol van akvárium, mi megnézzük, így ide is betértünk. A felnőtt belépőjegy 10.95 euróba kerül, négy éves korig viszont ingyenes.

2400 négyzetméteren 31 akváriumban állítólag több , mint 5000 tengeri élőlény tekinthető meg. Nekünk ez érzésre sokkal kevesebbnek tűnt. Igazság szerint a See Life szépen kivitelezett, de nagyon kicsi létesítmény. Aki életében legalább már egyszer volt akváriumban, annak nem érdemes bemennie.

Ráadásul a beharangozott cápaetetés is csúszott és semmi látványos nem volt benne. Továbbá minden figyelmeztetés nélkül egy féliskolányi portugál alsótagozatos gyűrűjében találtuk magunkat, a nyugodt szemlélődésnek annyi is lett.

Értékelés: 5/2
Cím: Rua Particular do Castelo do Queijo 1, 4100-379 Porto, Portugal
Weboldal:https://www.visitsealife.com/porto/

A felejthető See Life után egy tengerparti sétába kezdtünk a belváros irányába. A part végig kiépített, padokkal, parkokkal, éttermekkel és nem utolsó sorban játszóterekkel. Kellemes, napos időben ez önmagában egy nagyon jó program. A See Life-tól többet ér egy kis sirálykergetés a parton.

• Helytörténeti múzeum (Museu Romântico da Quinta da Macieirinha)
    A tengerparti sétányról a Villamos múzeum jobboldalán kanyarodtunk fel hegymenetbe, mert a Helytörténeti múzeum volt a következő célpontunk. A gyalogos feljutás kb. 10 perc a szűk, de nagyon helyes macskaköves utcákon. (A terep babakocsizásra nem igazán alkalmas, viszont egy esernyő babakocsit nem megerőltető – gyerek nélkül- felvinni). Tábla nem jelöli, hogy merre található a kúria, szóval nem olyan triviális megtalálni, ezért érdemes GPS-t használni. Noha nem kértük, de minket egy helyi munkás is útba igazított.

Amikor még nem is realizálod, hogy el vagy veszve, vagy csak megállsz 10 másodpercre körülnézni, levegőt venni, egy helyi arc biztos, hogy ott terem és nagyon lelkesen segít. A mi emberünk is, szószerint a malteros kanalat és három társát hátrahagyva, hegymenetben egészen a múzeum kapujáig kísért bennünket. Aztán még szemmel tartott, hogy nehogy a célban hibázzunk, tehát véletlenül se balra az öt autónyi parkoló felé, hanem biztos, hogy jobbra kanyarodjunk. Semmi kétség, lelkiismeretes típus volt. És ahogy jobbra fordultunk ott állt előttünk a 18. században épült, többször felújított villa szép aranyos kis kertjével….Zárva!!!

Erős csalódást éreztem, hiszen netes felkészülésem során, sehol se találkoztam, azzal az infóval, hogy renoválás miatt nincs nyitva. Ahhoz, hogy ezt megtudjam egészen a múzeum ajtajáig el kellett mennem. Viszont, hogy meddig tart, na erről még ott sem volt semmi információ.

Aki szeret sétálgatni, s közben gyönyörű panoráma pontokon nézelődni, annak érdemes a zárvatartástól függetlenül ide ellátogatnia. Egyrészt a Douro folyóra csodálatos kilátás nyílik, másrészt az itt elterülő Palacio de Cristal park szintén látványos.

Cím: R. de Entre-Quintas 220, 4050-240 Macerelas, Portugal
Weboldal: http://www.porto-tourism.com/porto-attractions/museums-and-galleries-in-porto/romantic-museum-of-quinta-da-macieirinha.html